نقاشی ساختمان خانی : نقاشی و رنگ آمیزی ساختمان در تهران

موضوعات وب

نرخ نقاشی ساختمان

رنگهای جدید برای نقاشی ساختمان

بهترین رنگ برای ساختمان

رنگ و زندگی شخصی

رنگ و شخصیت

ویژگی های رنگ مولتی کالر

زیر سازی نقاشی ساختمان

نقاشی ساختمان فوری

رنگ چیست؟

روان شناسی رنگهای مختلف

 نقاشی ساختمان روی گچ

رنگ های کامپیوتری نقاشی ساختمان

قیمت پتینه کاری ساختمان

طرز ساخت بتونه

10 نکته برای رنگ کردن خانه

انتخاب رنگ ، انواع رنگ ها

سفید و صورتی محبوب خانم ها

زیتونی ، بژ ، سفید و قهوه ای

وب سایت مرجع نقاشی ساختمان نگین ساختمان

نقاشی ساختمان پیمانکاری

رومالین(بلکا)

نقاشی کودکان و مفاهیم آن

نقاشی ساختمان نگین الماس

نقاشی سقف ساختمان

نقاشی درب و پنجره و چهارچوب ساختمان

لیست قیمت نقاشی ساختمان

رنگهای قابل شستشو برای ساختمان

نقاشی ساختمان درجه یک

نقاشی ساختمان در تهران

قیمت رنگ روغنی

نقاشی ساختمان بدون واسطه

قیمت رنگ آکریلیک بی بو

رنگهای ترکیبی ترکیب رنگ

رنگ آمیزی ساختمان با غلطک

نقاشی ساختمان ارزان

نقاشی ساختمان در شرق تهران غرب تهران شمال و جنوب

قیمت رنگ پلاستیک

رنگ مورد علاقه کودکان

نقاشی خانه

نقاشی منزل

نقاشی گچبری و ابزارها

نمونه کار نقاشی ساختمان

سفارش نقاشی ساختمان

رنگ روغن یا کاغذ دیواری؟

رنگ ساختمان

رنگ دیوار ساختمان

رنگ اتاق خواب

مهارت های نقاش ساختمان
لیست قیمت نقاشی ساختمان در سال 95
رنگ آمیزی ساختمان
تضاد رنگ ها در نقاشی ساختمان
نقاشی ساختمان و دكوراسیون
نقاشی ساختمان به شكلی متفاوت
رنگ آمیزی اتاق خواب
نقاشی ساختمان روی سیمان
نقاشی ساختمان مدرن
نقاشی و طراحی دیواری
نقاشی ساختمان با تخفیف
نقاشی ساده ساختمان
طرز ساخت رنگ نوک مدادی
سیلر کیلر و جلا براق کننده چوب
روش ساخت و تهیه رنگ نقره ای
روش از بین بردن بوی رنگ روغنی
رنگ سال برای نقاشی ساختمان
شرکت نقاشی ساختمان
رنگ صورتی نقاشی ساختمان
قیمت رنگ و نقاشی اپوکسی
رنگ آبی نقاشی ساختمان
نقاشی ساختمان با زیر کار خیس
علت زردی سقف چیست
روش ساخت رنگ ونگه
نقاشی سقف استخر
شاپان چیست و کاربرد شاپان
پتینه کاری ساختمان
رنگ سفید در نقاشی ساختمان
خطاطی سقف و دیوار ساختمان
استخدام پتینه کار ساختمان

رنگ زندگی و نقاشی ساختمان
رنگ آبی در نقاشی ساختمان
رنگ شكلاتی برای نقاشی ساختمان
اجرای كنیتكس و رولكس
نقاشی ساختمان در محدوده و منطقه شما
رنگ روغن بهتر است یا رنگ پلاستیک
نقد و بررسی رنگهای ساختمان
رنگ روغنی بهتر است یا اكریلیك

نقاشی ساختمان در تبریز
نقاشی مدرسه
نقاشی لوکس ساختمان
نقاشی ساختمان سفارت های خارجی
رنگ و نقاشی ساختمان
طرز ساخت رنگ یاسی
آلبوم نقاشی ساختمان
رنگ صورتی برای نقاشی ساختمان
رنگ پوست پرتقالی در نقاشی ساختمان
پرایمر چیست؟
پرایمین چیست؟
نقاشی نمای ساختمان
رنگ آمیزی پارکینگ
رنگ یخچالی برای نقاشی ساختمان
نقاشی ساختمان ایران
روش ساخت رنگ پلاستیک
نقاشی مسکن
تصاویر و مدل های نقاشی ساختمان
طرز ساخت رنگ سفید استخوانی
تزئینات داخلی ساختمان
طرز ساخت رنگ طوسی ساختمان
قیمت نقاشی ساختمان در سال 95
نحوه پرداخت هزینه نقاشی ساختمان
مشكلات نقاشان ساختمان
بازسازی گچ كاری و نقاشی ساختمان
گچ کاری سفید کاری ساختمان
قیمت گچ کاری ساختمان
نقاشی ساختمان در شمال کشور
نقاشی خانه های ویلایی
نقاشی ساختمان در مناطق تهران
رنگ روغنی بهتر است یا مولتی کالر
نقاشی ساختمان و دكوراسیون داخلی

رنگ روغنی در نقاشی ساختمان

جستجو در مطالب سایت نقاشی ساختمان

مقاله ها

نقاشی و رنگ آمیزی مدرسه و مراکز آموزشی

اهمیت نقاشی و رنگ آمیزی مدرسه

تابحال به رنگ و طرح های روی دیوار مدرسه دقت کرده اید؟ رنگ های شاد و گرم، در نقاشی مدرسه جلوه ی دیگری دارد که قطعا تصویر مثبتی از مدرسه را در ذهن ایجاد می کند. رنگ آمیزی مدرسه ویژگی هایی دارد که باید با توجه به آنها اقدام به نقاشی ساختمان مدرسه کرد.

در ادامه مجموعه نکاتی راجع به نقاشی مدرسه، بیان می کنیم که با بررسی ویژگی ها و جزئیات هر کدام، با رنگ آمیزی مدرسه آشنا خواهید شد.

نقاشی و رنگ آمیزی مدرسه

تآثیر رنگ آمیزی مدرسه در بهداشت روانی دانش آموزان

رنگ اتاق های مدرسه در بهداشت روانی دانش آموزان بسیار تأثیر گذار است، به گونه ای که در مدرسه های مختلف شاهد رنگ آمیزی های متنوعی هستیم که با دیدن آنها به وجد می آییم. در خاطراتی که از مدرسه به یاد داریم، رنگ آمیزی مدرسه به رنگ های پلاستیک خلاصه می شد، اما امروزه با پیشرفت علم و تولید انواع رنگ در طیف های وسیع، توجه به روانشناسی رنگ ها در مدارس در خصوص بهبود بهداشت روانی دانش آموزان، بیشتر شده است.

اگر به عنوان نقاش ساختمان، بدنبال رنگ آمیزی مدرسه هستید، ابتدا به سن مخاطب در مدرسه مورد نظر توجه کنید. همانطور که می دانید رنگ ها دنیای بزرگی دارند که نقاشان حرفه ای به خوبی با آن آشنا هستند. روانشناسی رنگ ها به اندازه انتخاب جنس و کیفیت رنگ در ایجاد فضای آموزشی مناسب در مدرسه اهمیت دارند که در ادامه اهمیت تک تک آنها را بررسی می کنیم.

انتخاب رنگ مناسب با روانشناسی رنگ

بسیار مهم است که در فضای آموزشی مانند مدارس و دبیرستان ها از رنگ آمیزی مدرسه استفاده شود، زیرا رنگ ها به طور ناخود آگاه در روحیه و میزان یادگاری دانش آموزان تأثیر گذار است. رنگ های گرم نظیر زرد، نارنجی و قرمز، محرک ذهن می باشند و در افزایش دقت و هوشیاری ذهن مؤثر هستند به همین دلیل در فضاهای آموزشی، از طیف های مختلف رنگ های گرم زیاد استفاده می شود، اما بهتر است بدانیم که کاربرد طیف های رنگ های گرم  در مقاطع تحصیلی مختلف، کمی فرق دارد که با آگاهی به آنها می توانید فضایی زیبا و مؤثر ایجاد کنید.

ویژگی مشترک رنگ آمیزی مدرسه و مهد کودک

مهد کودک ها به دلیل اینکه متعلق به بچه های کم سن و سال و کودکان و حتی نوباوگان هستند باید در انتخاب رنگ بسیار هوشمندانه عمل کرد. کودکان به جهت اینکه تحرک زیادی داشته و تمایل بیشتری به جنب و جوش دارند، در مقابل رنگ های گرم واکنش مثبتی نشان می دهند.

رنگ هایی مثل زرد و نارنجی نشاط آور هستند و همچنین قرمز هیجان کودک را تحریک می کنند، بنابراین استفاده از این رنگ ها در فضای کلاس و مهد کودک می تواند در تخلیه ی هیجانات کودک سهم بسزایی داشته باشد.

اگر به عنوان مدیر مهد کودک به دنبال ایده هایی برای رنگ آمیزی مهد کودک هستید، پیشنهاد می کنیم خودتان را به جای کودک درونتان بگذارید. دو مهد کودک را در نظر بگیرید، یکی با دیوارهای یکرنگ و پر از تابلو و دیگری با دیوارهای رنگارنگ و نقاشی دیواری کودکانه، کدام جذاب تر است!

اگر نقاشی مهد کودک را بر عهده دارید، می توانید ایده ی نقاشی های شخصیت های کارتوتی یا سبک های نقاشی کودکانه را به مشتری پیشنهاد بدهید که مطمئناً مورد استقبال قرار می گیرد.

نقاشی و رنگ آمیزی مدارس

تاثیر رنگ آمیزی مدرسه در دانش آموزان ابتدائی

در نظر داشته باشید که دوره ابتدایی از مقاطع حساس دوران تحصیل می باشد و در طول دوره تحصیل ابتدائی، دانش آموزان بخصوص پسرهای بازیگوش، قرار است اولین درس های علوم تربیتی را یاد بگیرند، پس بهتر است سقف کلاس را با رنگ سفید رنگ آمیزی کنید تا دانش آموزان سر به هوا، حواسشان را جمع آموزش کنند، اما رنگ های دیوار به دلیل اینکه در ارتباط مستقیم با چشم هستند، بهتر است با رنگ های زرد، قرمز، نارنجی و ترکیبی، رنگ آمیزی شوند.

البته بکار بردن هاله هایی از رنگ آبی می تواند جذاب باشد. توجه داشته باشید که رنگ های سرد، کلاس درس را کسل کننده و ضریب هوشی دانش آموزان را پایین می آورند، اما استفاده از رنگ های سرد در فضای آبخوری و سرویس بهداشتی بازخورد بهتری دارد.

تأثیر رنگ آمیزی مدرسه در روابط اجتماعی دانش آموزان راهنمایی

دانش آموزان در مقطع راهنمایی، نوجوانانی هستند که تغییرات هورمونی را تجربه می کنند، بنابراین استفاده زیاد از رنگ های گرم در نقاشی مدرسه، می تواند تنش های حاصل از بلوغ را بیشتر کند، در حالی که رنگ های آبی، سبز، ارغوانی و طیف ملایمی از رنگ های سرد می تواند گزینه ی مناسبی برای کنترل هیجانات و انرژی های ناشی از بلوغ بویژه در دختران نوجوان باشد.

در نظر داشته باشید که در این مقطع تحصیلی، دانش آموزان تاحدود زیادی با مهارت ها و روابط اجتماعی آشنا می شوند، بنابراین در نقاشی مدرسه بهتر است از رنگ نارنجی که نشانه همبستگی اجتماعی است، آن هم به میزان محدود استفاده کرد.

تأثیر رنگ آمیزی مدرسه در شخصیت دانش آموزان دبیرستان

در دوره ی دبیرستان که دانش آموزان بر سر دوراهی های زندگی قرار می گیرند و باید تصمیم قاطعانه برای شغل آینده، کنکور و غیره داشته باشند. موضوع روانشناسی رنگ ها اهمیت بیشتری در نقاشی دبیرستان ها پیدا می کند،از این جهت میتوان گفت رنگ بنفش فضای ایده آلی را می تواند ایجاد کند.

رنگ زرد نیز به عنوان یکی از بهترین رنگ های بعد از بلوغ است که در ایجاد حس استقلال، هویت شناسی، مسیریابی زندگی و اهداف شغلی بسیار تأثیر گذار است. بنابراین بکاربردن طیف وسیعی از زرد روشن در فضای دبیرستان، می تواند انتخاب مناسبی باشد.

اهمیت نوع و کیفیت رنگ آمیزی مدرسه

همه می دانیم مدرسه خانه ی دوم است، پس نباید نسبت به نقاشی آن بی تفاوت بود. از این جهت مدرسه تنها برای یک قشر خاص خلاصه نمی شود و محل یادگیری دانش آموزان از سنین کم تا دوران بعد از بلوغ می باشد که در مقاطع مهد کودک، ابتدائی، راهنمایی و دبیرستان با دانش آموزان ارتباط برقرار می کند. دانش آموزانی که شور و حرارت زیادی دارند و به همان میزان شیطنت هایشان هم زیاد است.

نقاشان حرفه ای خوب می دانند در مکانی که بچه های زیادی در سن و سال های مختلف وجود دارد، در و دیوار مدرسه بیشتر در معرض آلودگی و خرابی قرار می گیرد. دانش آموزان ساعت های زیادی را با مداد، گچ  و ماژیک های رنگارنگ سرو کار دارند و آثار زیادی را هم روی دیوارها بر جای می گذارند، بنابراین رنگ آمیزی مدرسه باید به گونه ای باشد که علاوه بر جنس، کیفیت و  ماندگاری بالایی داشته باشد تا در مقابل عوامل مخرب احتمالی دوام بیارد.

قابلیت شستشو رنگ ها

قطعا در مدرسه که محل پر رفت آمدی است، رنگ دیوارها زود چرک و کثیف می شوند، بنابراین در نقاشی مدرسه باید از رنگ هایی استفاده کرد که قابل شست و شو داشته باشند، از این جهت رنگ های روغنی و آکریلیک، مناسب ترین گزینه برای نقاشی ساختمان محسوب می شوند. این رنگ ها را می توان با شوینده های معمولی تمیز کرد و در و دیوار مدرسه را مثل روز اول تمیز نمود.

رنگ های پلاستیک به دلیل ترکیباتی که دارند، آب را جذب می کنند و باعث خرابی رنگ می شوند، به طوری که تماس آب با آن، لکه های زشتی و نا معقولی را ایجاد می کند که سطح رنگ دیوار را از یک نواختی در می آورد.

متاسفانه رنگ های پلاستیک زود چرک می شوند و آلودگی ها را به خود جذب می کنند. مدارسی که با رنگ پلاستیک، نقاشی شدند، غیر از بخش هایی که در تماس زیاد چرک شده اند، آثار زیادی از هنرنمایی دانش آموزان خلاق را خواهید دید که با مداد یا خودکار به جان در و دیوار افتاده اند.

  • با این وجود آیا باز هم تمایلی به استفاده از رنگ پلاستیک در نقاشی مدرسه دارید؟!

نقاشی و رنگ آمیزی مدرسه و مراکز آموزشی

انتخاب مناسب ترین رنگ

بین رنگ روغن و رنگ های آکریلیک تفاوت هایی وجود دارد که با مقایسه کوچکی میان آن ها می توان رنگ آمیزی مدرسه را شناسایی کرد. قابلیت شست و شو رنگ های روغنی و آکرلیک مهمترین مزیت استفاده از این رنگ ها در نقاشی مدرسه است. اگر بخواهیم نوع و کیفیت رنگ را مد نظر قرار دهیم، رنگ های آکریلیک مناسبت ترین رنگ برای نقاشی مدرسه است.

رنگ های روغنی به دلیل اینکه حلال های تینری دارند، در هنگام رنگ آمیزی بوی نامطبوعی ایجاد می کنند که در معرض هوا با عنصر اکسیژن واکنش می دهند و از این بابت سلامت دانش آموزان و محیط زیست را به خطر می اندازند.

از طرفی رنگ های روغنی دیر خشک می شوند و برای هر مرحله رنگ آمیزی ساختمان مدرسه باید حداقل یک روز فاصله وجود داشته باشد که این دغدغه در بکارگیری رنگ های آکریلیک، حذف شده است، چرا که این رنگ، حاصل جدیدترین تکنولوژی های صنعت رنگ سازی می باشند که با اضافه کردن المان های جدید و حذف محدودیت رنگ های دیگر، بعنوان رنگ آمیزی مدرسه می باشند.

مزایای رنگ های آکریلیک در نقاشی مدرسه

  • رنگ های آکریلیک آب پایه هستند و قابلیت شستشو دارند، به طوری که هر بار دیوارها دچار لک یا آلودگی شود، می توانید بدون نگرانی از خراب شدن رنگ، دیوارها را بشویید.
  • رنگ های آکریلیک به دلیل ترکیباتی که دارند خیلی راحت استفاده می شوند و با غلتک و سایر ابزار نقاشی قابل اجرا هستند، پس نیازی نیست دغدغه استفاده از ابزار خاص را داشته باشید.
  • این رنگ ها بر خلاف رنگ های روغنی خیلی زود خشک می شوند و می توان کل دیوارهای مدرسه را در مدت چند ساعت (بسته به تعداد سطوح و متراژ دیوارهای مدرسه) رنگ آمیزی کرد.
  • استفاده از رنگ هایی که بوی نامطبوئی ایجاد می کنند در فضای مدرسه مناسب نیست، چراکه مدرسه در قبال سلامت دانش آموزان مسئول است و باید بهداشت دانش آموزان را اولویت فعالیت های خود قرار دهد. رنگ های آکریلیک بر پایه آب می باشند و هیچ نوع حلال تینری ندارند، بنابراین در دسته ی رنگ های بدون بو قرار می گیرند. مدارسی که از رنگ های پلاستیک یا روغنی استفاده کرده اند، باید در تعطیلات اقدام به رنگ آمیز مجدد نمایند، اما رنگ های آکریلیک علاوه بر سرعت بالای رنگ آمیزی، سرعت خشک شدن بالایی دارند و بدون بو نیز می باشند، بنابراین می توان در عرض یک روز، مدرسه را با رنگ آکریلیک نقاشی کرد و در دوره های کوتاه مدت نیازی به تمدید ندارند.

قیمت اجرای رنگ های آکریلیک در نقاشی مدرسه

اگر می خواهید هزینه نقاشی مدرسه را به رنگ های آکریلیک تخمین بزنید، ابتدا هزینه های نقاشی را در دو بخش مجزا یعنی هزینه ی خرید رنگ و دیگری هزینه ی اجرا، تقسیم بندی کنید. با کمی برآورد و مقایسه رنگ آکریلیک با رنگ های روغنی و غیره متوجه می شوید که پولی که در قبال این رنگ با کیفیت پرداخت می کنید نسبت به قیمت سایر رنگ ها به صرفه تر است، بخصوص که نحوه ی اجرای رنگ آکریلیک بسیار راحت است و با ابزارهای مختلف نقاشی ساختمان، قابل اجرا است که این مزیت خود، قیمت نقاشی مدرسه را کاهش می دهد.

نقاشی ساختمان خانی

جهت دریافت مشاوره رایگان و سفارش رنگ آمیزی مدارس و مراکز آموزشی با ما تماس بگیرید:

خانی

09125757086

 

نویسنده: آمنه ظریفی

گروه تولید محتوای تیم طراحی سایت باران