نقاشی ساختمان خانی : نقاشی و رنگ آمیزی ساختمان در تهران

موضوعات وب

نرخ نقاشی ساختمان

رنگهای جدید برای نقاشی ساختمان

بهترین رنگ برای ساختمان

رنگ و زندگی شخصی

رنگ و شخصیت

ویژگی های رنگ مولتی کالر

زیر سازی نقاشی ساختمان

نقاشی ساختمان فوری

رنگ چیست؟

روان شناسی رنگهای مختلف

 نقاشی ساختمان روی گچ

رنگ های کامپیوتری نقاشی ساختمان

قیمت پتینه کاری ساختمان

طرز ساخت بتونه

10 نکته برای رنگ کردن خانه

انتخاب رنگ ، انواع رنگ ها

سفید و صورتی محبوب خانم ها

زیتونی ، بژ ، سفید و قهوه ای

وب سایت مرجع نقاشی ساختمان نگین ساختمان

نقاشی ساختمان پیمانکاری

رومالین(بلکا)

نقاشی کودکان و مفاهیم آن

نقاشی ساختمان نگین الماس

نقاشی سقف ساختمان

نقاشی درب و پنجره و چهارچوب ساختمان

لیست قیمت نقاشی ساختمان

رنگهای قابل شستشو برای ساختمان

نقاشی ساختمان درجه یک

نقاشی ساختمان در تهران

قیمت رنگ روغنی

نقاشی ساختمان بدون واسطه

قیمت رنگ آکریلیک بی بو

رنگهای ترکیبی ترکیب رنگ

رنگ آمیزی ساختمان با غلطک

نقاشی ساختمان ارزان

نقاشی ساختمان در شرق تهران غرب تهران شمال و جنوب

قیمت رنگ پلاستیک

رنگ مورد علاقه کودکان

نقاشی خانه

نقاشی منزل

نقاشی گچبری و ابزارها

نمونه کار نقاشی ساختمان

سفارش نقاشی ساختمان

رنگ روغن یا کاغذ دیواری؟

رنگ ساختمان

رنگ دیوار ساختمان

رنگ اتاق خواب

مهارت های نقاش ساختمان
لیست قیمت نقاشی ساختمان در سال 95
رنگ آمیزی ساختمان
تضاد رنگ ها در نقاشی ساختمان
نقاشی ساختمان و دكوراسیون
نقاشی ساختمان به شكلی متفاوت
رنگ آمیزی اتاق خواب
نقاشی ساختمان روی سیمان
نقاشی ساختمان مدرن
نقاشی و طراحی دیواری
نقاشی ساختمان با تخفیف
نقاشی ساده ساختمان
طرز ساخت رنگ نوک مدادی
سیلر کیلر و جلا براق کننده چوب
روش ساخت و تهیه رنگ نقره ای
روش از بین بردن بوی رنگ روغنی
رنگ سال برای نقاشی ساختمان
شرکت نقاشی ساختمان
رنگ صورتی نقاشی ساختمان
قیمت رنگ و نقاشی اپوکسی
رنگ آبی نقاشی ساختمان
نقاشی ساختمان با زیر کار خیس
علت زردی سقف چیست
روش ساخت رنگ ونگه
نقاشی سقف استخر
شاپان چیست و کاربرد شاپان
پتینه کاری ساختمان
رنگ سفید در نقاشی ساختمان
خطاطی سقف و دیوار ساختمان
استخدام پتینه کار ساختمان

رنگ زندگی و نقاشی ساختمان
رنگ آبی در نقاشی ساختمان
رنگ شكلاتی برای نقاشی ساختمان
اجرای كنیتكس و رولكس
نقاشی ساختمان در محدوده و منطقه شما
رنگ روغن بهتر است یا رنگ پلاستیک
نقد و بررسی رنگهای ساختمان
رنگ روغنی بهتر است یا اكریلیك

نقاشی ساختمان در تبریز
نقاشی مدرسه
نقاشی لوکس ساختمان
نقاشی ساختمان سفارت های خارجی
رنگ و نقاشی ساختمان
طرز ساخت رنگ یاسی
آلبوم نقاشی ساختمان
رنگ صورتی برای نقاشی ساختمان
رنگ پوست پرتقالی در نقاشی ساختمان
پرایمر چیست؟
پرایمین چیست؟
نقاشی نمای ساختمان
رنگ آمیزی پارکینگ
رنگ یخچالی برای نقاشی ساختمان
نقاشی ساختمان ایران
روش ساخت رنگ پلاستیک
نقاشی مسکن
تصاویر و مدل های نقاشی ساختمان
طرز ساخت رنگ سفید استخوانی
تزئینات داخلی ساختمان
طرز ساخت رنگ طوسی ساختمان
قیمت نقاشی ساختمان در سال 95
نحوه پرداخت هزینه نقاشی ساختمان
مشكلات نقاشان ساختمان
بازسازی گچ كاری و نقاشی ساختمان
گچ کاری سفید کاری ساختمان
قیمت گچ کاری ساختمان
نقاشی ساختمان در شمال کشور
نقاشی خانه های ویلایی
نقاشی ساختمان در مناطق تهران
رنگ روغنی بهتر است یا مولتی کالر
نقاشی ساختمان و دكوراسیون داخلی

رنگ روغنی در نقاشی ساختمان

جستجو در مطالب سایت نقاشی ساختمان

مقاله ها

معرفی رنگ ضد حریق

معرفی رنگ ضد حریق

هرگونه واکنش شیمیایی مواد آلی با اکسیژن که با افزایش درجه حرارت ناگهانی و آزاد شدن انرژی همراه باشد نوعی حریق نامیده می شود. در هنگام حریق باعث تاثیرپذیری محیط اطاف حریق می شود که این انتقال حرارت در آتش سوزی ها به سه طریق Conventional, Convectional و Radiation صورت میگیرد. که انتقال حرارت Radiation در طراحی پوششهای ضد حریق ، بسیار مهم است.لذا طراحی این نوع پوششها در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی مستلزم شناخت نوع مواد اولیه مصرفی ،محصولات نهایی و امکانات اطفاء حریق می باشد.

رنگ ضد حریق

انواع حریق:

حریق هیدروکربنی:

در زمان بروز واکنش شیمیایی بین هیدروکربنها و اکسیژن و ایجاد آتش بر اثر سوختن مواد نفتی ،حریق هیدروکربنی به وجود می آید که در این صورت سرعت افزایش دما بسیار زیاد بوده و این موضوع باعث گسترش حریق و تخریب انواع سازه هایی که در معرض حریق هستند می شود.

شایان ذکر است که در حریق حاصل از مواد هیدرو کربنی در مدت ۴ دقیقه ،دما به ۹۳۰ درجه سانتیگراد می رسد.

حریق سلولزی:

این نوع حریق، از سوختن انواع مواد سلولزی و سوختهای جامد آلی که پایه سلولزی دارند به وجود می آیند .این نوع حریق در مقایسه با حریق هیدروکربنی آرام تر به نقطه توسعه می رسد اما زمان فروکش نمودن این نوع حریق نسبت به حریق هیدروکربنی نیاز به زمان بیشتری دارد.

معمولا در آتش سوزی سلولزی تغییرات دما به ۳ بخش رشد، توسعه حریق و دوره فروکش تقسیم می شود. در زمان شروع آتش سوزی حرارت از مرکز آتش شروع و باعث اشتعال مواد دیگر میشود.

پس از یک ساعت دمای حریق به ۹۲۰ درجه سانتیگراد می رسد که شیب ملایمی به سمت بالا دارد تا به ۱۰۰۰درجه سانتیگراد برسد.در صورت عدم وجود مواد بیشتر و افزایش گستره حریق، دما ازین پس سقوط کرده و دوباره به ۹۲۰ درجه سانتیگراد افت می نماید. شایان ذکر است که امکان فرو ریختن سازه در دو مرحله توسعه حریق و مرحله فروکش وجود دارد.

رفتار انواع سازه ها در هنگام بروز حریق:

سازه های بتنی:

مقاومت مکانیکال بتن با رسیدن دما به ۱۵۰ درجه سانتیگراد به دلیل تبخیر آب و تخریب کریستالی بتن ،همچنین ایجاد انبساط آرماتورهای درون بتن به شدت کاهش می یابد و این مقاومت در حوالی ۹۰۰درجه سانتیگراد تقریبا به صفر می رسد.

افزایش سریع دما بر اثر حریق باعث خرد شدگی بتن می گردد.این خرد شدگی باعث انتقال حرارت به داخل سازه شده و عمق تخریب به سرعت افزایش می یابد.

سازه های فلزی:

خواص فولاد در مقابل گرما و افزایش دما کاملا شناخته شده است .به طوریکه مطابق با استانداردASTM D-E119 دمای بحرانی برای ستونها ۵۳۸ درجه سانتیگراد و برای تیر ها ۵۹۸ درجه سانتیگراد می باشد.مقاومت فشاری فولاد در دمای ۴۰۰ درجه شروع به کاهش می نماید به طوریکه در دمای ۸۰۰درجه سانتیگراد تقریبا برابر با صفر می شود و این کاهش مقاومت فشاری باعث تخریب سازه بین ۷ تا ۱۵ دقیقه(بسته به نوع حریق و سرعت افزایش دما) می گردد و در صورت ادامه حریق بیش از ۱۵ دقیقه و بدون استفاده از وسایل اطفاء حریق تخریب سازه قطعی می باشد.

پوششهای ضد حریق (کند کننده تاثیرات حریق)

پوشش پایه پلیمریNF-431-FP :

شرکت نیلی فام پس از سالها تحقیق و بررسی موفق به تولید نوعی رنگ بر پایه رزین اکریلیک شده است که می تواند خاصیت کند کنندگی حریق را داشته و از سازه های صنعتی و ساختمانی تا مدت زمان ۲ ساعت(بسته به نوع سازه و ضخامت پوشش) محافظت نماید.این پوشش در صورت به وجود آمدن حریق و هنگامی که دمای محیط از ۲۰۰درجه سانتیگراد بیشتر می شود شروع به واکنش نموده و ایجاد نوعی فوم می نماید که این فوم باعث ایجادضخامتی بیش از ۵ برابر ضخامت پوشش اجرایی و همچنین در شروع واکنش گاز ازت نیز از پوشش اجرا شده متصاعد می شود که این موضوع باعث سرد شدن سازه ها و سطوح گردیده و از پخش شعله های آتش بدون ایجاد دود بدلیل جلوگیری از رسیدن اکسیژن به حریق جلوگیری می نماید.

هر چه ضخامت فیلم خشک بیشتر باشد مدت زمان تاخیر تخریب سازه بیشتر می شود. عموما بوسیله ضخامت فیلم ایجاد شده از ۳۰ الی ۱۲۰ دقیقه می توان از سازه محافظت نمود که این موضوع تا رسیدن تیم های آتش نشانی اهمیت ویژه ای دارد. در ادامه میزان مصرف و ضخامت اجرایی جهت انواع تیر آهن های معمولی طی جدول شماره ۱ بر آورد شده است.

روش اجرا:

۱-درمورد سازه های فلزی بعد از چربی گیری و شستشو ابتدا پرایمر ضد خوردگی که با پوشش کند کننده حریق همخوانی دارد به ضخامت۶۰-۵۰ میکرون اجرا و سپس پوشش کند کننده حریق اعمال می گردد.

۲-اگر سطح مورد نظر چوب یا کابل های برق باشد نیازی به اجرا پرایمر نیست.

۳-بدلیل اینکه در اجرا ضخامت پارامتر بسیار مهمی است باید ضخامت اجرایی اندازه گیری شود به همین دلیل توصیه می گردد این پوشش توسط قلم مو یا رولر اجرا گردد تا سریعتر به ضخامت مورد نظر برسد.

۴-جهت تمیز کردن وسایل اجرا باید از حلال مخصوص استفاده شود.

۵-جهت اجرای این محصول نیاز به هیچگونه حلالی جهت رقیق نمودن نمی باشد. این محصول آماده اجرا است.

پوشش پایه سیمانی NF-434-FPC :

این پوشش بر پایه سیمان و یک نوع افزودنی خاص است که دارای ضریب انتقال حرارت بسیار کمی می باشد و به دلیل سبک بودن و مقاومت بالای حرارتی یکی از روشهای مورد استفاده جهت جلوگیری از تخریب سازه در صورت بروز هرگونه حریق می باشد.این پوشش علاوه برمقاومت بالا دربرابر انواع حریق هاعایق حرارتی خوبی نیز می باشد. NF-434-FPC به دلیل اینکه کاملا معدنی است لذا هیچگونه دود، گاز و یا پخش شعله را ایجاد نمیکند.همچنین این پوشش (در مقایسه با بتن) بسیار سبک بوده و براحتی قابلیت ترمیم شوندگی را دارد.این پوشش دارای رنگ خاکستری بوده و قابلیت اجرا بر روی انواع سطوح را دارد.میزان مقاومت در برابر حریق برابر ۱-۴ ساعت می باشد.

روش اجرا:

قبل از اجرای NF-9354-CV سازه باید کاملا از نفت ،روغن و خاک پاک گردد.در زمان استفاده از NF-9354-CV اعمال ضد زنگ مناسب بر روی سازه فلزی و در هنگام استفاده از NF-9354-CV سازه های فلزی با پرایمرهای مخصوص مانند Zinc Rich Epoxy و یا رنگهای مقاوم به PH 12 پوشیده شوند.

در مکانهایی که سازه، تجهیزات و... با پیچ و مهره به نقطه ای متصل شده اند که احتمال باز و بسته شدن آنها وجود دارد، قبل از اجرای NF-9354-CV با گریس روی آنها اندود می گردد.

برای نگهداری مش بر روی سازه ،پین هایی با فاصله های متناسب با نوع مش و شکل سازه ،به سازه فلزی جوش داده می شوند،بطوریکه مش در محدوده ۳/۱ میانی ضخامت NF-9354-CV قرار گیرد.

مش باید جوشی (Weld Joint) و گالوانیزه باشد.

اندازه چشمه مش۲۵-۲۰ میلیمتر و قطر مفتول آن از۶/۱-۲/۱ میلیمتر است.ایستایی مش بر روی سازه توسط واشرهای نگهدارنده و یا مفتولهای سیمی گالوانیزه انجام می گیرد.در نقاطی که دو قطعه مش به هم میرسند حداقل به اندازه ۲۵ میلیمتر (یک چشمه)دو لبه مش بر روی هم قرار گرفته و با مفتول گالوانیزه به هم متصل می شوند.

در صورت افزایش ضخامت به بیش از ۷۰میلیمتر اجرای یک لایه دیگر مش ضروری است.

NF-9354-CV توسط دستگاههای پاشش با فشار ۱۰-۸ بار برای مواد و ۶-۴ بار برای هوا اجرا میگردد. NF-9354-CV در بسته بندی های ۲۵ کیلوگرمی در محل اجرا با آب شیرین و افزودنی های مایع به داخل میکسر ریخته و پس از اختلاط کامل توسط پمپ پاشش از طریق لوله مواد به سر نازل فرستاده و توسط فشار هوا پاشیده می شود.ضخامت مورد محاسبه باید در حداقل دفعات پاشش بدست آید.

NF-9354-CV فقط با آب مخلوط شده و نیاز به افزودنی های مایع ندارد به همین جهت می توان از دستگاههای پاشش Continuous استفاده نمود.

پاشش NF-9354-CV باید توسط افراد مجرب صورت گیرد تا از بروز هرگونه اشکال در اجرا جلوگیری شود.

پس از گیرش اولیه زمانیکه هنوز NF-9354-CV مرطوب است می توان بر روی آن اصلاحاتی که نیاز است انجام داد.سطح نهایی کار می تواند به صورت تگری و یا صاف باشد.در هوای سرد اجرای NF-9354-CV در زیر دمای۴ درجه سانتیگراد با مشاوره شرکت نیلی فام صورت می گیرد.در مناطق بسیار گرم و یا در مکانهایی که باد خشک می وزد،مرطوب نگهداشتن NF-9354-CV تا ۲۴ ساعت پس از اجرا ضروری است.در مناطقی با بارندگی های شدید،سطوح فوقانی با پوششهای سیلیکونی و یا ترکیبات مشابه برای ضد آب نمودن کامل NF-9354-CV پوشیده می شوند.

در صورت نیاز به رنگ کردن می توان از رنگهای اکریلیک استفاده کرد که علاوه بر زیبایی، NF-9354-CV را نسبت به شرایط جوی مقاوم تر می سازد. NF-9354-CV را میتوان علاوه بر دستگاه پاشش بصورت دستی اجرا کرد.