نقاشی ساختمان خانی : نقاشی و رنگ آمیزی ساختمان در تهران

موضوعات وب

نرخ نقاشی ساختمان

رنگهای جدید برای نقاشی ساختمان

بهترین رنگ برای ساختمان

رنگ و زندگی شخصی

رنگ و شخصیت

ویژگی های رنگ مولتی کالر

زیر سازی نقاشی ساختمان

نقاشی ساختمان فوری

رنگ چیست؟

روان شناسی رنگهای مختلف

 نقاشی ساختمان روی گچ

رنگ های کامپیوتری نقاشی ساختمان

قیمت پتینه کاری ساختمان

طرز ساخت بتونه

10 نکته برای رنگ کردن خانه

انتخاب رنگ ، انواع رنگ ها

سفید و صورتی محبوب خانم ها

زیتونی ، بژ ، سفید و قهوه ای

وب سایت مرجع نقاشی ساختمان نگین ساختمان

نقاشی ساختمان پیمانکاری

رومالین(بلکا)

نقاشی کودکان و مفاهیم آن

نقاشی ساختمان نگین الماس

نقاشی سقف ساختمان

نقاشی درب و پنجره و چهارچوب ساختمان

لیست قیمت نقاشی ساختمان

رنگهای قابل شستشو برای ساختمان

نقاشی ساختمان درجه یک

نقاشی ساختمان در تهران

قیمت رنگ روغنی

نقاشی ساختمان بدون واسطه

قیمت رنگ آکریلیک بی بو

رنگهای ترکیبی ترکیب رنگ

رنگ آمیزی ساختمان با غلطک

نقاشی ساختمان ارزان

نقاشی ساختمان در شرق تهران غرب تهران شمال و جنوب

قیمت رنگ پلاستیک

رنگ مورد علاقه کودکان

نقاشی خانه

نقاشی منزل

نقاشی گچبری و ابزارها

نمونه کار نقاشی ساختمان

سفارش نقاشی ساختمان

رنگ روغن یا کاغذ دیواری؟

رنگ ساختمان

رنگ دیوار ساختمان

رنگ اتاق خواب

مهارت های نقاش ساختمان
لیست قیمت نقاشی ساختمان در سال 95
رنگ آمیزی ساختمان
تضاد رنگ ها در نقاشی ساختمان
نقاشی ساختمان و دكوراسیون
نقاشی ساختمان به شكلی متفاوت
رنگ آمیزی اتاق خواب
نقاشی ساختمان روی سیمان
نقاشی ساختمان مدرن
نقاشی و طراحی دیواری
نقاشی ساختمان با تخفیف
نقاشی ساده ساختمان
طرز ساخت رنگ نوک مدادی
سیلر کیلر و جلا براق کننده چوب
روش ساخت و تهیه رنگ نقره ای
روش از بین بردن بوی رنگ روغنی
رنگ سال برای نقاشی ساختمان
شرکت نقاشی ساختمان
رنگ صورتی نقاشی ساختمان
قیمت رنگ و نقاشی اپوکسی
رنگ آبی نقاشی ساختمان
نقاشی ساختمان با زیر کار خیس
علت زردی سقف چیست
روش ساخت رنگ ونگه
نقاشی سقف استخر
شاپان چیست و کاربرد شاپان
پتینه کاری ساختمان
رنگ سفید در نقاشی ساختمان
خطاطی سقف و دیوار ساختمان
استخدام پتینه کار ساختمان

رنگ زندگی و نقاشی ساختمان
رنگ آبی در نقاشی ساختمان
رنگ شكلاتی برای نقاشی ساختمان
اجرای كنیتكس و رولكس
نقاشی ساختمان در محدوده و منطقه شما
رنگ روغن بهتر است یا رنگ پلاستیک
نقد و بررسی رنگهای ساختمان
رنگ روغنی بهتر است یا اكریلیك

نقاشی ساختمان در تبریز
نقاشی مدرسه
نقاشی لوکس ساختمان
نقاشی ساختمان سفارت های خارجی
رنگ و نقاشی ساختمان
طرز ساخت رنگ یاسی
آلبوم نقاشی ساختمان
رنگ صورتی برای نقاشی ساختمان
رنگ پوست پرتقالی در نقاشی ساختمان
پرایمر چیست؟
پرایمین چیست؟
نقاشی نمای ساختمان
رنگ آمیزی پارکینگ
رنگ یخچالی برای نقاشی ساختمان
نقاشی ساختمان ایران
روش ساخت رنگ پلاستیک
نقاشی مسکن
تصاویر و مدل های نقاشی ساختمان
طرز ساخت رنگ سفید استخوانی
تزئینات داخلی ساختمان
طرز ساخت رنگ طوسی ساختمان
قیمت نقاشی ساختمان در سال 95
نحوه پرداخت هزینه نقاشی ساختمان
مشكلات نقاشان ساختمان
بازسازی گچ كاری و نقاشی ساختمان
گچ کاری سفید کاری ساختمان
قیمت گچ کاری ساختمان
نقاشی ساختمان در شمال کشور
نقاشی خانه های ویلایی
نقاشی ساختمان در مناطق تهران
رنگ روغنی بهتر است یا مولتی کالر
نقاشی ساختمان و دكوراسیون داخلی

رنگ روغنی در نقاشی ساختمان

جستجو در مطالب سایت نقاشی ساختمان

نقاشی ساختمان خانی ، رنگ آمیزی منزل و ... در تهران و شهرستان ها khani painting house in tehran banner gif

انواع رنگ شناسی ساختمانی

انواع رنگ شناسی ساختمانی

 

هر رنگ دارای سه صفت یا سه بُعد بصری مستقلا ً تغییر پذیر است : فام، درخشندگی و اشباع .

 

فام

فام ، صفتی از رنگ است که جایگاه آن را در سلسله ی رنگی ( از قرمز تا بنفش) – معادل با نور طول موج های مختلف در طیف مرئی مشخص می کند .گفته می شود که تقریبا 150 فام متفاوت را می توان تشخیص داد ، ولی همه ی اینها به طور مساوی در طیف مرئی توزیع نشده اند ، زیرا چشم ما برای تفکیک فام ها در طول موج های بلند تر توانایی بیشتری دارد . بلند ترین طول موج ها در منطقه ی قرمز و کوتاه ترین طول موج ها در منطقه ی بنفش هستند . دسته بندی عمومی رنگ ها به بیفام ( سیاه ، سفید و خاکستری ها ) ، و فام دار ( قرمز ، زرد ، سبز ،...) بر همین صفت مبتنی است . برای سهولت درک مطلب ، فام را می توان مشخص کننده ی اسم عام رنگ ها تعریف کرد .

قرمز ، زرد و آبی را فام های اولیه می نامند و چون مبنای سایر فام ها هستند ، رنگ های اصلی نیز نام گرفته اند . فام های ثانویه عبارتند از : نارنجی ، سبز و بنفش که که از اختلاط مقادیر مساوی از دو فام اولیه حاصل می شوند . فام های ثالثه از اختلاط فام های اولیه و ثانویه به دست می آیند : زرد- نارنجی (پرتقالی)، نارنجیقرمز ، قرمز- بنفش ( ارغوانی) ، بنفش- آبی ( لاجوردی) ، آبی- سبز (فیروزه ای) ، سبز- زرد (مغز پسته ای) . دوازده فام نامبرده را با ترتیبی معین در چرخه ی رنگ ، نشان می دهند . در چرخه ی رنگ ، فام های ثانویه و ثالثه ای که بین یک زوج فام اولیه جای گرفته اند ، دارای روابط خویشاوندی هستند و در کنارهم ساده ترین هماهنگی رنگی را پدید می آورند .

 

درخشندگی

درخشندگی (والوور) ، دومین صفت رنگ است و درجه ی نسبی تیرگی و روشنی آن را مشخص می کند(غالبا ً نقاشان اصطلاح رنگسایه را نیز در همین معنا به کار می برند) . معمولا ً درخشندگی رنگ های فام دار را در قیاس با رنگ های بیفام می سنجند . در چرخه ی رنگ ، زرد بیشترین درخشندگی (معادل خاکستری روشن نزدیک به سفید) و بنفش کمترین درخشندگی ( معادل خاکستری تیره ی نزدیک به سیاه) را دارد . در سلسله ی رنگی ، هر فام نسبت به دیگری میزان تیرگی یا روشنی ذاتی اش را می نمایاند . معکوس کردن این ترتیب طبیعی ، ناسازگاری رنگی به بار می آوردمثلا ً اگر بنفش روشن در کنار سبز زیتونی قرار گیرد ، نوعی تکان بصری ایجاد می کند.

 

اشباع

اشباع (پرمایگی) ، سومین صفت رنگ است و میزان خلوص فام آن را مشخص می کند ( گاه واژه ی شدت را در این مورد به کار می برند ) .فام های چرخه ی رنگ صد در صد خالص اند ولی در طبیعت به ندرت می توان فام خالصی یافت . همچنین ، کمتر رنگیزه ای حد اشباع فام مربوطه در چرخه ی رنگ را داراست .

اگر فام ها به هم آمیخته شوند ، رنگ های شکسته به دست می آیند . اختلاط فام های خالص با یکدیگر یا با رنگ های بیفام ، باعث تغییر در پرمایگی و درخشندگی شان می شوند . به طور کلی ، هر فام قابلیت ایجاد رنگ های متنوعی را در حوزه ی خود دارد که به آن تلوّن (واریاسیون ) می گویند.مثلا ً انواع صورتی ، اُخرایی وقهوه ای ، تلوّن در فام قرمز هستند  

 

world-house-painting-in-all-iran-hero

چگونگی متظاهر شدن رنگ ها از دیگر مباحث رنگ شناسی است . در تجربه ، سه نمود مختلف در رنگ ها می توان تشخیص داد : فیلمرنگ ، حجمرنگ و سطحرنگ.

 

فیلمرنگ

فیلمرنگ ، رنگی است که در فاصله ای نا مشخص نسبت به بیننده ظاهر می شود (مثلا ً رنگی که در طیف نما اسپکتروسکوپ می توان دید ، یا رنگ آسمان خاکستری یکنواخت) . فیلمرنگ ، بافت واضحی ندارد و گویی شخص می تواند کمابیش به درون آن رسوخ کند . همواره در تراز جلو به چشم می آید . فیلمرنگ را نمی توان همچون کیفیتی در اشیاء و یا متعلق به رویه ی اشیاء دانست .

 

حجمرنگ 

حجمرنگ را در اشیای پشت نما می توان دید ( مثلا ً در یک استکان چای یا در بخار رنگین) . حجمرنگ در فضای سه بُعدی که اشغال کرده است گسترش می یابد ، ولی تراز متغیری نسبت به چشم بیننده ندارد .

 

سطحرنگ

سطحرنگ ، چنان به نظر می آید که روی سطح شیء قرار گرفته است ( مثلا ً در یک کاغذ رنگی) . بافت رویه ی شیء را به خود می گیرد و حایل غیر قابل نفوذ برای چشم ایجاد می کند . سطحرنگ را معمولا ً همچون کیفیتی در خود شیء می انگاریم .

 

از این سه کیفیت ظاهری که اشاره کردیم ، نمود های دیگری چون تلأ لو، فروغ و فلزنما ناشی می شوند . نقاشان با سطحرنگ سر و کار دارند ولی بخشی از صناعت آنان معطوف به ایجار نمود های حجمرنگ ، فیلمرنگ ، تلألو و فروغ به وسیله ی رنگیزه است که در واقع چنین کیفیت هایی را ندارد . آن دسته از حجم سازان مدرن که با موادی چون پلاستیک کار می کنند ، از نمود حجمرنگ بهره می گیرند.

 

یکی از ملاحظات روانشناختی رنگ که در کاربرد هنری رنگ اهمیت دارد ، بررسی تأثیر متقابل رنگ ها است . جلوه یا اثر هر رنگ در جوار رنگ دیگر تغییر می کند . اگر در شرایط روشنایی مناسب ، چند ثانیه به یک رنگ فام دار خیره شویم و بی درنگ بر سطحی سفید بنگریم ، مکمل آن رنگ را خواهیم دید . این پدیده را که ناشی از واقعیت فیزیکی رنگ عینی نیست پی انگاره می نامند . پی انگاره ی هر رنگ ، رنگ مجاورش را تحت تأثیر قرار می دهد و در نتیجه ، تفاوت کیفی آن دو رنگ بارزتر می شود ( مثلا ً قرمز در کنار سبز ، پرمایه تر به نظر می رسد و برعکس ) . تغییری که بدین سان در جلوه ی رنگ ها پدید می آید ، مشخص کننده ی تباین آنها است . اگر موقعیت دو حوزه ی رنگی مقایسه شده چنان باشد که تغییر جلوه ی رنگ ها با هم تلاقی کند ، اصطلاح تباین همزمان به کار برده می شود .

رویکرد روانشناختی رنگ به احساس های معینی نیز بستگی دارد که رنگ های عینی دربیننده برمی انگیزند.
به سخن دیگر ، در این مقوله ، رابطه ی رنگ های عینی با اثرات ذهنی شان مورد نظر است . رنگ هایی که حاوی مقدار زیادی آبی هستند (از بنفش تا سبز)، نسبت به رنگ هایی که زرد یا قرمز بیشتری در خود دارند (از مغز پسته ای تا ارغوانی) ، سردتر می نمایند . رنگ های سرد ، مختصر کاهش در دمای بدن نگرنده ایجاد می کنند و رنگ های گرم باعث مختصر افزایش دمای بدن می شوند . به لحاظ بصری ، رنگ گرم پیش می آید و رنگ سرد پس می نشیند . بسیاری از نقاشان از این کیفیت رنگ ها برای فضا سازی تصویری بهره گرفته اند . منشأ احساس هایی چون گرمی ، سردی ، پیش آیندگی ، پس روندگی ، وزن و اندازه ی رنگ هاکه اصطلاحاتی رایج در ادبیات هنرهای تجسمی اند) همانا سه صفت اساسی رنگ ، یعنی فام ، درخشندگی و اشباع است .

نقاشان قدیم بسیاری از نمودها و اثرات بصری رنگ را بدون شناخت علمی به کار می بستند ، ولی انتشار نظریه های رنگ ، نقاشان پُست امپرسیونیسم ، اُرفیسم و آپ آرت را بر آن داشت که امکانات بیانی و تزیینی رنگ را گسترش دهند و به راه حل های تازه ای در مسائل حجم ، فضا ، نور و حرکت دست یابند
.